HTML

Huszonnégy Órás Napló

Emberekről, a világról, ahogy én látom, és ahogy látom, hogy látod.

Friss topikok

Címkék

2013.05.08. 10:49 kui

Törés vagy mi

A kegyelemről

 

Egy férfi jött be az irodába. Egészen közel jött asztalomhoz. Nagyon rám nézett, az igazgatót kereste.  Megmutattam az utat. Így kezdődött.

Már elfelejtettem, hogyan folytatódott. Csak arra emlékszem, két évig tartott. Találkozások paráznaságra, szeretetre éhes zabálások. És beszélgetések. Mindig csendesen őszinte beszélgetések. Csak menekülők voltunk. Kapaszkodtunk. Egymásba nem lehetett, ezért valamibe kapaszkodtunk. Így csináltunk magunkból és egymásból valaki helyett valamit. Fogas lettem.

Már nem is éreztem, hogy emberből vagyok. Még a cégtől, az irodából is kiléptem, kapálóztam tehetetlenül el, el. Ez volt a legnehezebb. Az el.

Az élet segített, a férfi messzire került. Maradt az e-levél, csak jöttek, érkeztek. Maradék- konok önbecsülésem erőinek hála mind válaszolatlanul maradtak.

Így elmaradtak.

Hazamentem és leültem. A szemem furcsán működött, lelkemet irányította. Amikor a szem uralkodik a szív felett, akkor furcsán viselkedik a könny. Folyt a víz a szememből, mintha árvíz sújtott volna. A vihar nagy pusztítást végzett, gátakat szakított.

Ahogy az lenni szokott, a népek ekkor újraépítik a tönkre tett területeket. Én is ezt tettem. Emlékeztem.

Emlékeztem, hogy a házasság jó dolog, hisz otthon kellek. Azt tettem, amitől leginkább féltem. Elhittem, hogy újjá lehet építeni a romokat. Követ kőre raktam. Évekig, minden nap.

Van, amiből el kell lépni. Van, amibe bele kell lépni. Csak felismerjem a kettő közti különbséget!

Az egyik legnehezebb lépés tényleg az volt, amitől leginkább féltem. Az újrakezdésbe-gyógyulásba vetett hit.

A másik legnehezebb feladat ezután jött. Szabályokat kellett változtatnunk. Meg kellett tanulnunk beszélgetni. ( Ön tud beszélgetni? )

Hiszem, hogy minket a beszélgetés tanított meg szeretni.

Tanultunk figyelni. Egymásra. Ezután már tudtunk segíteni. Egymásnak.

Így lettünk egymás jó segítői.

A szerelem nélküli házasságból megkülönböztető szeretet lett.

Ez a szeretet csak nőtt az évek múlásával. Így lett belőle szerelem.

Ez a kegyelem.

 

 

 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://wwwhuszonnegyora.blog.hu/api/trackback/id/tr795287784

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása